Prečo sú mobilné aplikácie čoraz populárnejším trendom pre firmy v roku 2023?

17. apríla 2023

Prečo sú mobilné aplikácie čoraz populárnejším trendom pre firmy v roku 2023?

Podľa správ od spoločnosti Statista, do roku 2025 bude po celom svete viac ako 7,5 miliardy mobilných používateľov a dnes už viac ako 70% ľudí vlastní smartfón.

Tržby z mobilného obchodu dosiahli v roku 2022 sumu 430 miliárd dolárov a analytici z portálu Statista predpovedajú, že tento počet vzrastie na 614 miliárd dolárov do roku 2026. Široké prijatie smartfónov a tabletov znamená, že pre podniky je nevyhnutné využiť omnichannel stratégiu pre svojich zákazníkov. Zákazníci očakávajú, že budú môcť nakupovať zo svojich mobilných zariadení. Vzhľadom na to, že mnohí z nás nosia telefóny stále so sebou, sme zvyknutí nakupovať veci aj na cestách.

Najprv si teda pozrime, ako môže mobilná aplikácia pomôcť podniku a aké výhody môže táto technológia poskytnúť.

Budúcnosť podnikania?

Mobilný obchod umožňuje ľuďom nakupovať produkty a služby s pomocou svojich telefónov kedykoľvek. V dôsledku toho sa mobilné nákupné aplikácie zvyšujú ročne o 54%, rýchlejšie ako akákoľvek iná kategória aplikácií.

Forbes uvádza, že 85% online nakupujúcich uprednostňuje používanie natívnych aplikácií e-commerce pred webovými stránkami. To znamená, že vývoj mobilných aplikácií je dôležitejší ako kedykoľvek predtým pre úspech podniku.

Čo je to mobilná obchodná aplikácia?

Mobilná obchodná aplikácia (známa aj ako m-Commerce aplikácia alebo mobilná nákupná aplikácia) je softvér, ktorý umožňuje používateľom nakupovať produkty a robiť nákupy z online obchodu.

Existujú niektoré štandardné funkcie pre všetky mobilné obchodné aplikácie, ktoré sú uvedené nižšie:

  • Hľadanie a prehliadanie: Mobilné obchodné aplikácie pomáhajú ľuďom nájsť produkty rýchlejšie, ako by to bolo možné pomocou iného elektronického zariadenia.
  • Informácie o produkte: Úspešné stránky produktov obsahujú všetky potrebné informácie (popisy, obrázky, videá), ktoré presvedčia zákazníkov o nákupe.
  • Nákupné košíky: Táto funkcia umožňuje zákazníkom pridávať produkty a meniť ich množstvo.
  • Sledovanie stavu objednávky: Zákazníci, ktorí chcú vedieť, kedy dorazia ich objednávky, môžu použiť sledovanie objednávok.
  • Zákaznícka podpora: Zákaznícka podpora je nevyhnutná pre online a mobilné nakupovanie.
  • Program odmien: Odmeňuje zákazníkov poskytnutím darčekov, kupónov a iných podnetov, ktoré podporujú opakovaný nákup.
  • Push notifikácie: Funkcia push notifikácií umožňuje firmám posielať správy o nových alebo obnovených produktoch, pripomínať zákazníkom o položkách v ich nákupnom košíku a ďalšie.
  • Viaceré možnosti platby: Ponukou zákazníkom rôzne možnosti platby vytvárajú e-commerce stránky rýchly a jednoduchý proces odberu.

Ako môžu mobilné aplikácie pomôcť rásť predaju?

Mobilné aplikácie majú vyššiu konverznú mieru ako iné marketingové kanály. Tu je päť spôsobov, ako mobilné obchodné aplikácie priamo prispievajú k úspechu firmy:

Zlepšujú nakupovanie

Frekventovaný nákup je normou medzi dnešnými zákazníkmi, ktorí požadujú flexibilitu podnikania. Mobilné aplikácie môžu zákazníkom poskytnúť virtuálne zobrazenie produktu.

Zhromaždenie dát o zákazníkoch

Zhromažďovanie dát o zákazníkoch môže byť pre firmu ako ťažba zlata. Mobilné aplikácie umožňujú spoločnosti efektívnejšie zhromažďovať tieto informácie. Môžu získať informácie o správaní zákazníkov pri používaní aplikácie a integrovať ich s inými platformami pre získanie nových zákazníkov a získavanie spätných väzieb.

Podpora marketingu

Identifikáciou vzorov v používaní aplikácie zákazníkmi môže firma určiť najvhodnejšie marketingové stratégie a každému zákazníkovi poskytnúť jedinečný zážitok.

Pre malé firmy s obmedzenými rozpočtami môže byť reklama na mobilnej aplikácii menej nákladná ako tradičná reklama (ako televízia alebo rozhlas) a ponúka im viac exponovania. Okrem toho, keďže sa aplikácie môžu cieliť na konkrétne segmenty trhu, dopyt po nich sa zvyčajne rýchlo a exponenciálne zvyšuje.

Vylepšenie programu vernosti

Mobilná aplikácia môže zlepšiť skúsenosti z programu vernosti pre zákazníkov. Namiesto používania karty na získanie odmien použijú svoje telefóny na získanie bodov a ich neskôr použijú pri nakupovaní.

Mobilná aplikácia transformuje maloobchodný zážitok tým, že umožňuje firmám predvídať a prekonať očakávania zákazníkov. To vedie k zvýšenej lojalite, ktorá šetrí peniaze a zvyšuje zisk.

Možnosť omnichannel smerovania

Mobilná aplikácia môže zlepšiť skúsenosti zákazníkov tým, že umožní plynulé nakupovanie na rôznych zariadeniach. Omnichannel stratégia umožňuje zákazníkom prístup k produktom a službám z akéhokoľvek miesta a kedykoľvek. Mobilná aplikácia môže pomôcť firme zvýšiť predaj tým, že umožní nakupovanie zo smartfónov.

Povedomie o značke

Mobilné aplikácie sú skvelým nástrojom na zvýšenie viditeľnosti a známosti značky. Umiestnenie loga firmy, dizajnového štýlu, rozloženia a ďalšieho obsahu na aplikácii môže vytvoriť reklamu, ktorá sa bude prenášať s používateľom kamkoľvek pôjde. Vystavenie zákazníkov produktom a službám prostredníctvom mobilnej aplikácie je nevyhnutné a zvýši pravdepodobnosť, že budú používať aplikáciu aj v budúcnosti.

Hľadáte obchodnú príležitosť pre mobilnú aplikáciu?

S tým, čo sa stáva stále viac ľudí, ktorí sa snažia interagovať so značkami cez mobilné aplikácie, musia sa firmy stať odolnými voči budúcnosti. Mobilné aplikácie sa stali nevyhnutnosťou pre digitálnu prítomnosť firmy, pomáhajú zvyšovať predaj, zlepšovať identitu značky a poskytujú vynikajúci zážitok zákazníkom.

Naše ďalšie články

Slovník pojmov

Slovník, pre vysvetlenie jednotlivých pojmov.

Čítaj viac...

Prečo sú mobilné aplikácie čoraz populárnejším trendom pre firmy v roku 2023?

Podľa správ od spoločnosti Statista, do roku 2025 bude po celom svete viac ako 7,5 miliardy mobilných používateľov a dnes už viac ako 70% ľudí vlastní smartfón...

Čítaj viac...

Ako sa dostať pred konkurenciu pomocou on-page SEO?

SEO prináša viac ako 1000% návštevnosti oproti organickým sociálnym médiám. (BrightEdge)...

Čítaj viac...